گرافیک رایانه یا گرافیک کامپیوتری گرافیکی است که با استفاده از رایانه ساخته میشود و نمایانگر داده تصویری با رایانه به کمک سختافزار و نرمافزار گرافیکی است. گرافیک کامپیوتری موجب تعامل و شناخت بهتر کامپیوترها شده و هم چنین تفسیر دادهها را آسان تر کرده است. توسعههای بر مبنای گرافیک کامپیوتری باعث تاثیر زیادی بر روی بسیاری از رسانهها شده و انقلابی در صنعت انیمیشن، فیلم و بازیهای رایانهای به راه انداخته است. گرافیک رایانهای شامل دو بخش اساسی میباشد: الف) مدلسازی: شامل خلق و طراحی اشیای هندسی، ویرایش و ذخیرهسازی آنها است. به عبارت دیگر به معنای بیان مشخصههای ریاضی و خصوصیات اشیا برای ذخیرهسازی آنها است . ب) پرداخت (محاسبه تصویر): شامل روشهای واقعیسازی تصویر و ایجاد صحنه گرافیکی است. بازیهای رایانهای، برنامههای ساخت پویانمایی دوبعدی و سهبعدی، شبیهسازیهای محاسباتی، و پردازش تصاویر را میشود بهعنوان چند نمونه نام برد.